Uniconta Debitor - Effektiv Ordrestyring og Fakturering

Velkommen til Uniconta Debitor-modulet, din partner i at forenkle og fremskynde processen omkring ordrestyring og fakturering. Vi forstår, at disse opgaver kan være tidskrævende og komplekse, uanset din virksomheds størrelse eller branche.

Mere End Bare Debitorer

Debitormodulet er mere end blot en opbevaringsplads for debitoroplysninger. Det er et kraftfuldt værktøj, der hjælper dig med at tilknytte vigtige informationer til dine debitorer, hvilket gør processen omkring ordrestyring og fakturering nemmere og mere effektiv.

Saml Alle Stamoplysninger

Uanset om du har en lille start-up eller en etableret virksomhed, er der altid behov for at gemme vigtige oplysninger om dine debitorer. Med Uniconta Debitor har du mulighed for at gemme alle stamoplysninger sikkert og nemt i debitorkartoteket. Dette giver dig et enkelt overblik over alle dine debitorer, og det gør det muligt for dig at administrere dine kundeforhold mere effektivt.

Effektiviser Din Forretningsproces

Vi forstår vigtigheden af at frigøre tid og ressourcer i din virksomhed. Uniconta Debitor hjælper dig med netop dette mål, ved at give dig de værktøjer, du har brug for til at forenkle og automatisere dine debitorprocesser.

Tag det første skridt mod effektiv ordrestyring og fakturering med Uniconta Debitor. Kontakt os i dag for at udforske, hvordan vores modul kan tilpasses til dine specifikke behov og gøre din forretningsproces mere effektiv.

E-mail håndtering

Faktura kan sendes via e-mail i den indbyggede mailhåndtering. Virksomheden kan maile formularerne via Uniconta´s mailserver eller egen mailserver. Når formularerne mailes, kan der vedhæftes andre standarddokumenter som f.eks. salgs- og leveringsbetingelser, kampagnetilbud m.m. Faktureringsgrundlaget laves via funktionen Hurtigfaktura, hvor fakturaen indtastes og udskrives/mailes til debitor.

Hurtigfaktura

Hurtigfaktura bruges til at fakturere et direkte salg, hvor der ikke er oprettet en salgsordre forinden. Med hurtigfaktura slipper man for at køre hele salgsordreprocessen igennem, men den kan ikke gemmes til senere fakturering. En Hurtigfaktura skal afsluttes med en fakturering eller en annullering. Hvis der er oprettet vare, så bliver de stadig trukket på lageret. Hvis man ønsker at oprette en salgsordre, hvor man løbende kan tilføje varelinjer, skal man tilkøbe modulet Salgsordre.

Fakturering

Når der faktureres i Uniconta kan informationerne på fakturaerne hentes direkte fra bl.a. kunde- og lagerkartoteket. Derved slipper man for at skulle indtaste kundernes stamoplysninger, varetekster, priser osv., hver gang der laves en faktura. Skal der laves en kreditnota, kan den dannes med copy/paste fra den oprindelige ordre, så man slipper for genindtastning. Man kan også gensende og genudskrive fakturaer.

Leverandør til det offentlige

Virksomheder, der er leverandør til det offentlige, skal sende fakturaoplysningerne til disse kunder elektronisk i form af OIOUBL-filer. Fakturerer man til offentlige institutioner eller virksomheder, hvor elektronisk fakturering er et krav, er det enkelt at håndtere i Uniconta, da elektronisk fakturering er sat op til OIOUBL standarden. I Uniconta kan disse filer dannes i forbindelse med fakturering.

Fuld valutastyring

Der er fuld valutastyring, så man også effektivt kan handle med sine kunder i udlandet. Her kan man vælge eller at lade Uniconta opdatere valutakursen automatisk eller selv sætte en fast kurs. I Uniconta kan alle transaktioner foretages i danske kroner, samt i fremmed valuta.

Abonnement

Uniconta har indbygget abonnementsstyring. Så kan man sikre, at månedlige, fakturaer altid udsendes. Abonnementstyringen giver også mulighed for massefakturering.